12.26.2010

sominteärblindmengömmerögonenihänderna

gjort idag: inget.
Ska överväga det med att leva livet imorgon istället.
eller kanske inte.


letade igenom en låda och hittade massa saker jag glömt existerade.
saker jag älskade men som blev ersatta.

när jag var liten fanns det en speciell sorts pärla. de fanns i olikafärger och var aningen grumliga. om man hittade en och la den i ett glas, så trollade den fram en tiokrona tills dagen där på. de var de mest magiska någonsin. jag minns speciellt en dag då jag hittade ett helt armband av dem. en försvunnen skatt för en fem åring. jag var helt säker på att min mamma skulle bli rikast i världen efter att vi lagt dem alla i vatten. varför man inte hade det som yrke att leta efter dessa pärlor förstod jag mig aldrig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar